reklama

Od Tatier k Dunaju...

Zážitky z krásneho podujatia štafetového behu Od Tatier k Dunaju.

Písmo: A- | A+

Nebolo ma treba dlho prehovárať, keď sa ma priateľ opýtal, či by som mohol doplniť súťažné družstvo tzv. Slimákov v známom štafetovom behu Od Tatier k Dunaju. Kedysi dávno som bol aktívny pretekár v behoch na stredné a dlhé trate, ale bol som viac usilovný ako nádejný... Láska k atletike a k športu mi však celkovo zostala a v súčasnej dobe pôsobím ako predseda klubu a tréner mládeže v Atletickom klube ZŤS Martin. Výborná myšlienka v dobrom období rozmachu popularity behania padla na úrodnú pôdu. Bol som hlavne zvedavý na organizáciu a logistiku tak náročného podujatia, nakoľko aj my u nás v Martine organizujeme pomerne veľké atletické podujatia a radi sa poučíme, prípadne načerpáme inšpiráciu. Okamžite po príchode na štart v Jasnej nás pohltila súťažná atmosféra a bolo vidno na pretekároch všetkých družstiev, že si chcú dobre zabehať, zasúťažiť a zabaviť sa. Absolvovať takýto pretek bez prípravy je síce možné, ale nepredpokladám, že by tam bolo príliš takých „supermanov“. To znamená, že tých cca 1800 bežcov pravidelne behá a je ochotných si zmerať sily s ostatnými atlétmi, a samozrejme otestovať aj svoju kondíciu, morálku a silu vôle. Bežať 3x 10 km v priebehu cca 24 hodín naozaj nie je také jednoduché. Vytrvalosť a zodpovednosť voči kolektívu je veľmi dôležitý faktor v tomto štafetovom behu. Sám som sa presvedčil na vlastnej koži, že sa to jednoducho len tak odklusať nedá. Nie že by som išiel na štart s takou taktikou, ale priznám sa, že som nepredpokladal až také výkony na hranici maxima, samozrejme v rámci mojej výkonnostnej úrovne. Bol som naozaj milo prekvapený výkonmi takmer všetkých štafiet, úžasnou motiváciou a povzbudzovaním.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preteky prebiehali v duchu tolerancie, vzájomnej pomoci a disciplinovanosti. Pomyslíte si, čo to ten človek píše, aká eufória... Možno ešte nemá vyplavené z tela endorfíny. No môj pohľad na vec je naozaj triezvy a píšem to s odstupom času, aj keď ma nohy ešte stále bolia. Najviac ma potešilo, že sa na Slovensku okrem negatívnych správ z oblasti politiky, ekonomiky a medzinárodnej situácie vyskytnú ešte aj takéto pozitívne zážitky. Slovenský národ je húževnatý, pracovitý, a keď je dostatočne motivovaný, dokáže posúvať hranice vlastných možností.

Štafetového behu sa zúčastnila naozaj pestrá vzorka behajúceho slovenského národa od študentov, cez viacnásobné maminy až po dôchodcov, nechýbali ani kvalitne trénovaní športovci. Všetci behali s tým, že chcú podať čo najlepší výkon a popritom väčšina štafiet mala dosť výrazné výkonnostné rozdiely jednotlivých členov štafiet. To znamená, že išlo o zábavu a o kolektív. Táto skutočnosť je fantastická, pretože ten lepší sa snažil ešte viac, aby vytvoril väčší náskok pred tým, ako odovzdá štafetu svojmu slabšiemu kolegovi. A ten slabší sa snažil svojím výkonom potvrdiť získaný náskok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak by to malo byť aj v živote - správna motivácia, nadšenie pre dobrú vec a zodpovednosť voči ostatným by malo byť prioritou nášho súčasného žitia. A že sa to dá, sa môžete presvedčiť na vlastnej koži, aj v maratónskej obuvi.

Paľo

Paľo Zemko na štafetovom behu Od Tatier k Dunaju
Paľo Zemko na štafetovom behu Od Tatier k Dunaju (zdroj: Paľo Zemko)
Kolektív štafetového behu Od Tatier k Dunaju
Kolektív štafetového behu Od Tatier k Dunaju (zdroj: Paľo Zemko)
Pavol Zemko

Pavol Zemko

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Doobeda manažér, poobede športový funkcionár a tréner. V súčasnosti kandidát na post primátora v meste Martin. Nie je mi ľahostajný verejný život v meste Martin a rád do jeho diania aktívne vstupujem. Nie som členom žiadnej politickej strany, prezentujem sa ako nezávislý kandidát. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu